Geldzorgen bij medewerkers

Zijn er binnen jouw organisatie medewerkers die vragen om een voorschot of is er een loonbeslag? Sofie ondersteunt hierbij met haar platform en door het inzetten van een budgetcoach.

Hoe Sofie ondersteunt

Sofie ondersteunt medewerkers met geldzorgen met een activatieplatform. Zodat mensen echt stap voor stap aan de slag gaan en hun uitgaven aanpassen, dromen dichterbij komen en er veel meer rust ontstaat voor jouw medewerker.

Begeleiding

Persoonlijke begeleiding budgetcoach

Je werknemer plant zelf snel en anoniem een afspraak in met een budgetcoach. De medewerker krijgt inzicht in de huidige situatie en waar mogelijkheden zijn om te verbeteren. Sofie heeft een partner die de budgetcoaching invult. Heb je al een budgetcoach? Geen probleem, die koppelen we eenvoudig aan het platform.  

Werknemers krijgen niet alleen inzicht in hun geldzaken, maar gaan er ook daadwerkelijk mee aan de slag. In de app krijgt de medewerker inzichten vanuit de bankrekening, houdt uitgaven op een simpele manier bij en stelt financiële doelen.

Het platform van Sofie leert je werknemers meer over specifieke geldthema’s. Er wordt inspiratie gedeeld, er zijn workshops en masterclasses te volgen en er is de mogelijkheid voor een persoonlijk gesprek over een geldvraag tijdens het financiële spreekuur.

"Wij vinden het heel normaal om over geldzaken te praten. Sofie verlaagt de drempel, zodat medewerkers weten waar ze moeten zijn. We veranderen de norm: je geldzaken doe je niet alleen. Je mag om hulp vragen om samen sterker te staan.’’

Minder geldzorgen met Sofie

Er zijn medewerkers die iedere maand de eindjes net aan elkaar knopen.

Hierdoor lukt het niet altijd om op tijd te betalen. Dit is een eerste stap richting grotere betalingsproblemen. Uit onderzoek van Sofie blijkt dat mensen die aan de slag gingen met het Sofie-platform er veel beter in slaagden om op tijd te betalen. Van de mensen die geen gebruik maakten van het Sofie-platform betaalde 93% nog steeds te laat. Na een jaar betaalde slechts 28% van de mensen die het Sofie platform gebruikten hun hypotheek te laat. 

1 op de 6 Nederlanders heeft betalingsproblemen

Ervaring leert echter dat het HR-budget om medewerkers met geldzorgen te helpen niet altijd opgaat. Soms weten medewerkers niet waar ze terecht kunnen. Met Sofie maken medewerkers anoniem een gesprek met een budgetcoach of gaan ze zelf aan de slag met de tips of de app. Wil jij zelf berekenen wat personeel met schulden jouw bedrijf kost? Doe dan nu de kostenscan van NIBUD. 

Signalen van stress op de werkvloer

Snelle toegang tot ondersteuning

Het Sofie platform is eenvoudig toegankelijk zodra we het mailadres van de medewerker hebben ontvangen. De medewerker ontvangt maandelijks ondersteuning via de mail en wordt uitgenodigd voor workshops. Een afspraak met de budgetcoach is snel ingepland. Daarnaast is met de Sofie app persoonlijke ondersteuning altijd dichtbij. 

Voordelen voor

jouw werknemers

jou als werkgever

Wat medewerkers zeggen

Hieronder lees je de ervaringen van werknemers met het Sofie platform. Zij namen deel aan workshops, gebruikten de app en lazen de maandelijkse mails met praktische tips om te besparen en overzicht te houden. 

Werknemers met geldzorgen helpen?

Nieuws

Niets missen? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

Deze website gebruikt cookies.

Sofie gebruikt functionele- en analytische cookies voor website-optimalisatie en statistieken. Meer uitleg. 

Sofie plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de website.

Sofie gebruikt functionele- en analytische cookies voor website-optimalisatie en statistieken. Meer uitleg.