Betalingsproblematiek aanpakken en voorkomen
Als hypotheekverstrekker heb je veel te maken met klanten die in financieel zwaar weer verkeren. De negatieve gevolgen van geldzorgen en betalingsproblemen voor de gezondheid en het welzijn van mensen is breed bekend. Daarnaast is betalingsproblematiek ook een hoge kostenpost voor jou als hypotheekverstrekker. Hoe fijn zou het zijn als je je klanten kan ondersteunen op het moment dat ze het financieel zwaar hebben? Op die manier zorg je ervoor dat je klanten gelukkig blijven en met rust en ruimte aan hun droomleven kunnen werken. Tegelijkertijd kun je met goede hulp en begeleiding beter voorkomen dat klanten terugvallen in betalingsproblematiek. Zo verlaag je de recidivekosten.
Financieel vitaal met Sofie
Sofie helpt je klanten om inzicht te krijgen in hun huidige financiële situatie. Echter, Sofie vindt alleen inzicht bieden niet voldoende. Gedragswetenschappelijke inzichten laten zien dat mensen meer dan alleen inzicht nodig hebben om echt aan de slag te gaan. Daarom werkt Sofie met een methode die inzichten aanvult met gedragswetenschappelijke kennis. Zo activeert Sofie het gedrag van je klanten en wordt het regelen van financiën onderdeel van hun dagelijks leven.
Een voorbeeld hiervan is dat Sofie klanten helpt om dagelijks geld te sparen en buffers op te bouwen voor lastige tijden. Zo zijn je klanten niet alleen bewust van hun huidige financiële situatie, maar zijn ze ook voorbereid voor wanneer het wat minder gaat. Je klanten bepalen hier volledig zelf hoe ze willen sparen en welk bedrag hiervoor nodig is. Sofie deelt de grote en onhandige bedragen vervolgens op in kleinere delen. Daarnaast biedt Sofie een aantal innovatieve en unieke functies in de app van Sofie, die sparen een automatische en dagelijkse activiteit maken. Je kunt hier meer lezen over wat de oplossing van Sofie precies inhoudt!
De voordelen voor hypotheekverstrekkers
Verbeter de financiële gezondheid en het welzijn van klanten
Door de ondersteuning van Sofie aan te bieden help je klanten met betalingsproblemen om controle te krijgen over hun financiën. Dit vermindert zorgen bij de klant en zorgt voor ruimte om na te denken over (financiële) dromen.
Verlaag operationele- en recidivekosten
Een groot deel van de klanten met betalingsproblemen valt binnen 1 jaar na herstructurering weer terug. Met Sofie worden klanten voor langere tijd begeleid, waardoor de kans op recidives en de bijbehorende kosten afnemen.
Voorloper op het gebied van innovatie
Door te werken met een innovatieve methode op basis van gedragsactivatie bied jij je klanten een unieke oplossing.
Whitepaper betalingsproblematiek
Wil je meer weten over hoe je betalingsproblematiek kan herkennen en voorkomen en hoe je mensen met geldzorgen kunt ondersteunen? Lees dan het whitepaper van Sofie over betalingsproblematiek. Meld je hieronder aan en ontvang het whitepaper gratis in je mailbox!
Recente berichten
AI doet handreiking aan financieel adviseur
Bij geldverstrekkers is er al een aantal jaar veel aandacht voor activatie bij aflossingsvrije hypotheken. Dat is begrijpelijk, want er…
Hoe je klanten met een aflossingsvrije hypotheek nóg beter adviseert
Hoe je klanten met een aflossingsvrije hypotheek nóg beter adviseert De AFM adviseert hypotheekverstrekkers om haar klanten inzicht te geven…
Lees verder “Hoe je klanten met een aflossingsvrije hypotheek nóg beter adviseert”
Aflossingsvrije hypotheek vormt risico voor een zorgeloze financiële toekomst
Volgens de AFM bestaat meer dan de helft van de Nederlandse hypotheekschulden uit aflossingsvrije hypotheken. Veel aflossingsvrije hypotheken lopen af…
Lees verder “Aflossingsvrije hypotheek vormt risico voor een zorgeloze financiële toekomst”