Sofie helpt jouw medewerkers om hun geldzorgen aan te pakken.
Bij Sofie-gebruikers met betalingsproblemen is er gemiddeld 300 procent minder terugval in vergelijking met mensen die een regulier nazorgtraject volgen.*
Medewerkers met beginnende geldzorgen, het komt vaker voor dan je waarschijnlijk zou verwachten. Op dit moment hoeft het nog niet fout te gaan, maar in de nabije toekomst kun je rekenen op geldproblemen. En niet alle medewerkers zullen hierover bij je aan de bel trekken.
Met haar platform, zorgt Sofie voor een daling in het aantal klanten met beginnende geldzorgen dat 1 jaar na hulp met hun geldzorgen terugvalt in de problemen. Van de mensen die een ‘regulier’ nazorgtraject volgden, viel ongeveer 24% binnen 1 jaar terug in betalingsproblemen. Voor mensen die aan de slag gingen met het Sofie-platform, was dit percentage slechts 7%.
Er zijn ook medewerkers die, ondanks dat ze misschien maandelijks een mooi bedrag op hun rekening krijgen, steeds niet uitkomen aan het einde van de maand. Hierdoor lukt het niet om alle openstaande facturen te betalen, wat een gevaarlijke eerste stap kan zijn richting geldproblemen. Ook deze groep, genaamd “Slepers”, gaat erop vooruit wanneer ze met Sofie aan de slag gaan. Van de slepers die een ‘regulier’ nazorgtraject volgden, viel bijna iedereen terug in betalingsproblemen: ongeveer 93%. De groep slepers die aan de slag ging met het Sofie-platform, slaagde er veel beter in om uit de betalingsproblemen te blijven. Na een jaar viel slechts 28% van de groep terug in de oude situatie.
*Cijfers zijn afkomstig uit een pilot van Sofie en een Nederlandse hypotheekverstrekker. Meer informatie over dit onderzoek vind je hier!